Å drikke nok vann

Drikker du nok vann oppnår du raskere resultater.

Hvor mye vann er tilstrekkelig?

Voksne trenger minst 2 liter per dag, tilsvarende 8 store glass a 2,5 dl. Ved overvekt trenger man i tillegg 2-3 dl per dag for hver 10 kilo i overvekt.

Dersom du ikke drikker nok vann, vil du sannsynligvis spise mer, ettersom hjernen ikke skiller skarpt mellom sult og tørst. Vann bidrar til å redusere sultfølelsen og dempe appetitten. Drikk et stort glass vann 10-15 minutter før hvert måltid!

For å gjøre vannet mer spennende kan du tilsette en sitron- eller limeskive, eller bruke Herbalife Urtekonsentrat med Aloe - en herlig forfriskende drikk som gir deg et ypperlig påskudd til å drikke mer vann!


VANN er livsviktig for kroppen!


Kroppens behov for vann kommer på andreplass etter behovet for oksygen. Vann er også en viktig del av en vellykket vektreduksjon.

Hvorfor er det sånn? Fordi vann støtter fordøyelsen, opptak av maten du spiser og hjelper kroppen med å skille ut avfallsstoffer og giftstoffer. I tillegg til dette fungerer vann som en naturlig appetittdemper.

Mange mennesker som er plaget av væskeansamling i kroppen tror at redusert vanninntak vil bidra til å redusere problemet. Men det kan tvert i mot være helt motsatt. Kroppen reagerer på manglende vanninntak som en trussel mot dens eksistens, og den forsøker derfor å holde på hver dråpe. Vann blir da lagret i rommet mellom cellene i kroppen, noe som kan gi opphav til hovne bein, føtter og hender.

I mange tilfeller blir man derfor kvitt plager med vannansamling ved å drikke tilstrekkelige mengder vann regelmessig gjennom dagen. (Væskeansamling kan også ha medisinske årsaker. Du bør spørre legen din om råd hvis du er i tvil)